111

My grandfather Aleksei Ivanovich Nazarov would turn 111 years old today. He has lived 82 years. I always admired the degree of change that took place in society in the course of his life span. He’s born in a poor peasant family. He and his brothers and sisters did not get any shoes till they got ten years old. He died in postindustrial society where the first personal computers just become accessible. If I project the change during my life span, I find it bigger than pleasant, yet much smaller than he has experienced. Or perhaps the projection is just wrong? Or perhaps I’m yet to see my grand(grand)children walking barefoot.

1 comment

“What has been will be again, what has been done will be done again; there is nothing new under the sun.”